tisdag 14 augusti 2007

Kloklippning II

Igår fyllde jag 7 månader men inte blev det några extra solrosfrön för det inte. Nej istället blev det kloklippning, något som jag fortfarande ifrågasätter huruvida det är nödvändigt eller ej.
Men jag har kommit på en massa sätt att hämnas på: spilla ut all min mat på golvet så matte får städa, bita i mattes tangentbord under tiden som hon försöker skriva, sätta mig på mattes axel och skrika så högt jag kan i hennes öra eller flyga iväg när hon precis ska sätta in mig i buren igen.
Men för det mesta är jag en ganska skötsam goja som gillar att sitta hos matte eller husse (föredrar fortfarande husse till mattes förtret) när de tittar på tv:n eller försöker koppla av i soffan. Vill man få till lite aktivitet kan man bara flyga iväg och gnaga på något förbjudet så får man snart sällskap av matte eller husse.

Inga kommentarer: