onsdag 19 december 2007

Omslagspapper, snören &julkort

Det lackar mot jul... egentligen ett ganska konstigt uttryck men hur som helst tror jag det betyder att det snart är dags att öppna alla de paket som matte envisats med att slå in de senaste veckorna. För egen del tycker jag det vore lika bra att göra det samtidigt som man slår in dem (det är ju i alla fall pappret och snörena som är det roliga) men min matte är av en annan åsikt. Jag har försökt att hjälpa till vid dessa högtidliga tillfällen men det slutade bara med att jag åkte in i min bur igen.

Dessutom har matte och husse äntligen fått ordning på det här med att beställa julkort med eget motiv, och gissa vem som stått modell i år? Blev riktigt bra om jag får säga det själv även om jag fick dela utrymmet med diverse pingviner...

Inga kommentarer: