onsdag 15 oktober 2008

Årsmöte i fågelträffen

I söndags var jag på mitt första årsmöte. Matte och jag är ju medlemmar i fågelträffen i Göteborg och i söndags var det alltså dags för årsmöte. Jag var väldigt spänd på vad detta skulle innebära och hoppas det skulle inbegripa såväl mat som underhållning.
Jag började med att hjälpa sekreteraren att skriva och sedan gick jag raskt vidare till fotografen för att hjälpa till med bilderna. Resultatet kan man se på http://fotogbg.se/anders/ under rubriken årsmöte fågelträffen i gbg.
Efter fikat som för min del bestod av en bit banan så passade jag på att flyga runt och hälsa på såväl fåglar som medföljande ägare. Inte så uppskattat av alla men man måste ju vara artig och säga hej till samtliga närvarande!
Det kom några och sålde leksaker också men matte sa att jag har tillräckligt som det är - vad hon nu kan mena med det? Till sist kom det en kul människa som berättade om fågelcentralen i Kungälv men då åkte jag in i min bur igen. Ser redan fram emot nästa tillfälle som är i november...

Inga kommentarer: