måndag 4 juni 2007

Besök och utomhusvistelse

JAG har haft besök i helgen! Jo, man är en viktig "person" då mattes kompis åkte i 4 timmar (enkel resa) enkom för att träffa mig. Fast det ska erkännas att jag tillbringade den mesta tiden utanför buren tillsammans med min husse, är ju inte så van vid främlingar ännu...
Men hon var ganska snäll och gav mig jordnötter och andra godsaker.
På söndagen inträffade en annan viktig händelse då jag fick vara med utomhus för första gången. Först satt jag alldeles stilla i min bur och lyssnade på alla fåglar och andra ljud som förekom utomhus. Men ganska snart lyckades jag reta upp både matte och husse genom att riva sönder tidningspappret på burbotten och föra oväsen för att få smaka på gurkan som matte lagt i salladen.
Idag lyckades jag få upp lite lagom mjuka solrosfrön till min husse för att mata honom med då vi satt i soffan han och jag. Konstigt nog så ville han inte alls ha - ni människor är ett märkligt släkte. Här anstränger man sig å sitt yttersta och sen tycker ni det är äckligt.
Får väl göra ett nytt försök med jordnötter för att se om han tycker bättre om det.

Inga kommentarer: