onsdag 13 juni 2007

Flygövningar III

Här har varit relativt lugnt den sista tiden, kan bero på den värmebölja vi haft här i västra Sverige Jag har tillbringat en hel del tid i min utomhusbur på altanen tillsammans med matte och husse. Dessemellan har jag tillbringat tiden med att sitta och fundera ut allsköns jäkelskap. Som idag när matte ställt en skål med mat på skrivbordet. Kan ju inte motstå frestelsen att flyga och sätta mig på skrivbordet och knuffa ut skålen i förbifarten som om det skedde av misstag. Kul att se mattes förargade min när hon far runt och plockar majs och ärtor från golvet! Samtidigt kan hon ju inte skälla på mig, jag är ju bara en oskyldig ung Grå Jako och som fortfarande är lite klumpig....
Men det tar sig med flygövningarna. Nu kan jag vända i luften och landa på mattes eller husse huvud - det ni! Men jag tränar fortfarande på att starta från taket på min bur och andra läskiga ställen. Flax på er!

Inga kommentarer: