onsdag 9 april 2008

Skurhinkar och fönsterrutor

Idag har det varit livligt här hemma. Det började redan tidigt på morgonen när matte skulle klippa mina klor och jag lyckades smita ur hennes grepp när det precis var färdigt. Sedan ville jag absolut inte låta mig infångas för att förpassas till min bur.
När matte till slut lyckades så var det till priset av ett antal nedrivna blomkrukor och en mycket upprörd Grå Jako.
Sedan försökte hon muta mig med diverse solrosfrrön och nötter.
Sen var det dags igen... Matte tog ut mig ur buren några timmar senare och jag fick flyga runt i huset som jag ville. Men denna gång blev jag skrämd av skurhinken varpå jag av blotta förskräckelsen flyger in i en fönsterruta och skadar näbben så det blöder.

Nu sitter jag och vilar i min bur och försöker hämta mig efter denna förskräckliga förmiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej allis ! hoppas den lilla näbben vart bra sen.. /Lisa