lördag 19 april 2008

Solsken och vindruvor

Ni som följer min blogg undrar säkert hur det gått sedan sist, jo tack näbben är helt ok och så även mitt förhållande till min matte....
I dag har jag fått vara med matte ute på altanen då det under några dagar har varit soligt och varmt hemma hos oss. För att det inte skulle bli för varmt så la matte en handduk över buren som gav skugga och sen fick jag vindruvor att äta - smaskens.
I övrigt satt jag och lyssnade på allt fågelkvitter samt klättrade runt, runt i taket på buren. Utomhussäsongen är toppen!
Jag har hunnit med en fågelträff också - väldigt uppiggande det måste medges. Under en timmes tid hann jag med att stjäla mat, spilla ut en vattenskål i knät på matte samt jaga iväg både en grå jako och en kakadua. Så ni förstår att jag har fullt upp!!

Inga kommentarer: