söndag 6 maj 2007

Matte & Burhelvetet

Jag ska få ett nytt hem, åtminstone påstår matte det. Nej jag ska inte byta familj eller så, men matte håller med husses hjälp på att snickra ihop en ny bur till mig.
Först försökte matte bära in en massa farliga grejer i mitt rum, jag varnade henne med höga varningsskrik men hon verkade inte förstå alls. Då började jag istället flaxa runt i min bur som en vansinnig och först då gick det upp ett ljus i mattes tröga huvud. Hon frågade om jag var rädd och det tror jag det... mängder med livsfarliga saker i MITT rum?!

Det hela slutade med att allt åkte ut på verandan och där har de stått hela eftermiddagen - var är mitt käk? Och när ska jag få komma ut och röra på mig?

Det hela har nog en fortsättning är jag rädd så jag lovar att snarast återkomma med en rapport.

Inga kommentarer: