söndag 13 maj 2007

Matte & burhelvetet II

Det har varit ett himla liv i huset de senaste dagarna och matte ser ut som om hon varit i slagsmål med en katt. Rivsår på hela händerna som hon påstår beror på att hon klippt till och fixat med nätet till min bur, men man undrar ju...
Dessutom har hon blå tumnaglar efter något som kallas för hammare. Matte påstår att husse har tummen mitt i handen men efter projekt burbygge skulle jag vilja påstå något annat!

Sen när eländet skulle in i huset var den för stor för att gå in genom dörren så matte fick ta bort några delar för att sedan skruva dit dem igen. Jag fick sitta i min transportbur och ha tråkiigt under tiden, men det lät som om det var livat värre. Typiskt att man alltid missar allt roligt.

Nu är den på plats i alla fall och lugnet har åter lägrat sig över huset. Hur som helst är den inte så dum i alla fall - en massa plats att flaxa på och nya spännande grenar att gnaga på så ni förstår att jag har fullt upp. Flax på er.

Inga kommentarer: