torsdag 17 maj 2007

Tillåtna och förbjudna leksaker...


Jag trivs i min nya bostad. Den tillåter att jag kan flaxa runt och sträcka på vingarna när matte och husse är på jobbet. Dessutom har jag fått en massa leksaker och nya sittpinnar att gnaga på. Gnaga är kul, men jag fattar inte varför jag inte skulle få gnaga på fjärrkontrolen till tv:n, dagens tv-bilaga (papper är kul att riva sönder för då får matte något vilt i blicken), skinnsoffan, husses tofflor eller andra kul saker.

Nej istället förpassas jag till mitt lekträd eller sittpinnen i vardagsrummet när jag får fatt på något spännande. Annars kan man ju alltid reta matte till vansinne genom att sätta näbben i selen när den tas på eller låtsas fastna med klorna i den och sedan hålla fast så hårt jag kan.

Så ni märker att jag har fullt upp med att hitta på nya trick.

Inga kommentarer: